söndag 26 oktober 2008

Värsta helgen någonsin!!

Sjuklingarna!

Fy tusan säger jag bara! Alicia har varit sjuk sen torsdag och är fortfarande sjuk. Hon har alltså gnällt och gråtit oavbrutet i fyra dagar känns det som. Plus att en gång i minuten (Ja, jag lovar) så säger hon snor, snor, snor och det avslutas med ett gnäll. Och det sägs alltid tre gånger i följd. Sen så blev jag sjuk igår kväll. Hög feber och förkyld. Och när man är sjuk så har man ju inte bättre tålamod direkt....Och Fredrik var ju tvungen att sova i morse, eftersom han har natt så det var bara att stiga upp med snormaja kl 04.55 i morsen. Yippie!!!
Så dom senaste dagarna har jag behövt plåga henne med hostmedicin (tre ggr/dag), tvättning av ögonen (många gånger/dag), salva i ögongen (två ggr/dag) och för att inte tala om näsdroppar varje gång hon ska sova. Ni kan ju bara gissa hur skoj vi haft i helgen!
Idag har vi inte fått i henne hostmedicin alls och ikväll när det var dags för salvan i ögat så var det bara OMÖJLIGT! Om vi så hade varit två personer till som höll fast henne så hade det inte gått ändå....

Så nu sitter jag här med världens ÅNGEST över hur många gånger jag varit arg på min lilla älskling. Bäst jag går och lägger mig så jag orkar morgondagen och jag hoppas verkligen att Alicia är på bättringsvägen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch,låter inte som någon vidare rolig helg ni haft. Jag vet ju hur svårt det är med att få i medicin. Inte skoj alls. Krya på er nu! =)

Vardagsliv och Tankar sa...

Usch vad jobbigt. =( Och det är så hemskt när man har förlorat tålamodet och varit irriterad på sin lill-älskling. Men de brukar komma över det. ;-)

KRYA PÅ ER!